Leczenie nietrzymania moczu w Gdańsku

Nietrzymanie moczu polega na niekontrolowanym popuszczaniu niewielkich ilości moczu. Zazwyczaj ten problem dotyka kobiet po menopauzie oraz po porodach, zazwyczaj tych o ciężkim przebiegu lecz nie jest to zasada. Nietrzymanie moczu jest uznawanie za przypadłość, która upośledza społecznie i odsuwa chorego od socjalizacji z ludźmi ze względu na wstydliwy przebieg choroby.

Nasza poradnia w Gdańsku zajmuje się leczeniem nietrzymania moczu niezależnie od jego genezy. Zapewniamy profesjonalne podejście oraz wdrożenie skutecznych technik leczenia w zależności od potrzeb pacjentki.

Jak leczymy nietrzymanie moczu?

Metodę leczenie dobieramy w zależności od rodzaju przypadłości pacjenta. Pierwszym krokiem leczenia jest wdrożenie leczenia zachowawczego, które pozwala na zwiększenie komfortu życia pacjentki poprzez zmianę stylu życia, diety, kontroli spożywanych płynów oraz wprowadzenie ćwiczeń wzmacniających mięśnie dna miednicy. Oprócz leczenia zachowawczego wdrażamy leczenie za pomocą lasera MonaLisa Touch.

Jakie są rodzaje nietrzymania moczu?

Przed rozpoczęciem leczenia najpierw określamy rodzaj nietrzymania moczu. W medycynie określa się 3 rodzaje nietrzymania moczu:

1. Wysiłkowe nietrzymanie moczu – wynika ono z niewydolności aparatu zamykającego cewkę moczową lub z nadmiernej ruchomości szyi pęcherza moczowego;
  2. Naglące nietrzymanie moczu – wynika ono ze wzmożonej aktywności mięśnia wypieracza pęcherza moczowego lub zmniejszonego podatności ściany pęcherza na rozciąganie;
  3. Mieszanie nietrzymanie moczu – jest to połączenie objawów obu powyższych rodzajów nietrzymania moczu.

Przyczyny nietrzymania moczu

Nietrzymanie moczu może być spowodowane wieloma stanami chorobowymi. Najczęstszymi dolegliwościami, które powodują nietrzymanie moczu są:

• osłabione mięśnie dna miednicy, które są najczęściej spowodowane przebytymi ciążami oraz porodami czy menopauzą;
  • przebyte operacje ginekologiczne;
  • infekcja układu moczowego;
  • zbyt wysoka masa ciała, otyłość wpływa na obciążenie mięśni i w efekcie ich osłabienie;
  • poważne choroby, takie jak stwardnienie rozsiane, choroba Parkinsona oraz wiele innych.

Etapy zaawansowania choroby nietrzymania moczu

Schorzenie nietrzymania moczu dzieli się na trzy stopnie zaawansowania choroby. Im szybciej rozpocznie się leczenie, tym większa szansa na całkowite wyleczenie przypadłości. Poniżej przedstawiamy trzy etapy zaawansowania choroby, który określamy również podczas wizyty w naszym gabinecie.

Stopień I

Mimowolne oddawanie moczu podczas mocnego napięcia mięśni brzucha co powoduje zwiększenie ciśnienia wewnątrz jamy brzusznej. Do takiej sytuacji może dochodzić podczas kichania, kaszlu, śmiechu czy wysiłku fizycznego.

Stopień II

Do popuszczania moczu dochodzi również w zwykłych, codziennych sytuacjach, na tym etapie w zasadzie każda aktywność, która wymaga szerokiego rozstawienia nóg sprawia, że może dojść do mimowolnego oddania moczu.

Stopień III

To postać najbardziej zaawansowana, wówczas do niekontrolowanego oddawania moczu dochodzi właściwie w każdej chwili, stan ten jest bardzo poważny i mało komfortowy dla pacjenta, gdyż poza wyciekiem moczu problemem staje się również jego woń wyczuwalna przez otoczenie, na tym etapie może dochodzić do wtórnych zakażeń.

Efekty leczenia nietrzymania moczu

Dzięki przeprowadzanie zabiegu laserem MonaLisa Touch, kobiety odzyskują komfort zarówno pod kątem fizycznym oraz psychicznym. Na co dzień mogą poczuć się znacznie pewniej i zwiększyć komfort życia seksualnego.